Thursday, January 13, 2011

UBAT

Petang semalam seperti kebiasaan,selepas hantar Dania pergi mengaji pada pukul 5ptg, kami akan singgah ke rumah K.Lah atas bukit tak jauh dari rumah kami.Sampai saje di depan rumah, nampak K.Lah & anaknya Ima sedang membonceng motosikal.

RM: Nak gi mana K.Lah ,Ima…..
Ima: nak gi ambik ubat…..(dengan senyum simpulnye)
RM: Ubat? Kat mana?Sapa sakit? (Tanya saya lagi)
Ima: Rumah Yati…nak pegi jomlah!
RM: ok……

Lepas tu kami pun berpatah balik turun bukit ke rumah Yati, anak sepupu kami di Perumahan Rakyat, tak jauh dari rumah K.Lah. Dalam perjalanan kesana Yaya (anak sulong saya) bertanya:
Yaya: Mama,K.Yati sakit apa?
Dania: he he he
Dania tergelak & Papa senyum saje…….Saya naik heran????
Papa: nak ambik ubat lah Yaya…..

Sampai je dirumah Yati….K.Lah & Ima tesenyum besar…..

Hmmmm  bukan Yati yg sakit dan nak ambik ubat tapi makna disebalik UBAT tu yg menggelikan hati.

Rupa-rupanya UBAT yg dimaksudkan tu adalah berita/info terkini…….(senang cite nak bergosip lah tu!!!!!!)


Tertipu lagi Mama Gee!

2 comments:

  1. mama gee..thank sudi singgah ke blog saya..saya khusyuk baca info pemakanann kanak2 kat bawah tu.good info..terima kasih ye

    ReplyDelete
  2. Izah,terima kaaih jugak pada awak yg sudi menjenguk blog Mama Gee (baru nak mencuba dlm dunia ni)...Hmm makan,makan jugak, kesihatan mesti/perlu dijaga especially anak2!

    ReplyDelete